Signe Seebid otsib kasvulava

Tiit Efert
, Maa Elu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Signe Kalk valmistab kõik tooted otsast lõpuni ise ning need sisaldavad ainult looduslikke komponente.
Signe Kalk valmistab kõik tooted otsast lõpuni ise ning need sisaldavad ainult looduslikke komponente. Foto: Tiit Efert

Raplamaalt Kohila vallast Aespa külast alguse saanud Signe Seebid on alates asutamisest kuus aastat tagasi olnud tormilises arengupöörises ja kasvanud igal aastal umbes 40 protsenti. Sama kiire kasv ei saa jätkuda iseenesest ja ettevõte otsib uusi arengusuundi.

Ettevõtte asutaja ja hing on Signe Kalk. Asi sai alguse tema kirglikust vannilembusest: ta käib päevas korra või kaks vannis ega jäta sinna minemata ka hilja öösel puruväsinuna sünnipäevapeolt tulles. Vannilembusega on ta nakatanud ka pere: abikaasa ja kaks last. Signe Seebid on pereettevõte – abikaasa nõustab pakendite ja kodulehe kujundamises ning on abiks IT-valdkonnas, lapsed ja abikaasa on toodete esimesed katsetajad. Kui Signe ettevõtte lõi ja esimesi tooteid katsetas, aitasid mehe vanemad Signe väikest tütart hoida ning Signe sai oma tööle pühenduda. Ettevõttes on tööl teisigi sugulasi.

Signe vannihuvist sündisid aastaid tagasi esimesed vannitooted. Nende tegemist uuris ta internetist ja tooted said päris head. Nii head, et ta julges neid teistelegi soovitada ja müüa.

Signe tootefilosoofia aluseks on puhas loodus. Ta valmistab kõik tooted otsast lõpuni ise ega kasuta poolfabrikaate. Tooted sisaldavad ainult looduslikke komponente ja on pakendatud taaskasutatavast materjalist pakendisse, peamiselt klaaspurki, aga ka taaskasutatud paberist karpi.

Kuigi esimesed tooted, mida Signe katsetas, olid seotud vanniskäimisega, jõudsid müüki ettevõtte nimele kohaselt kõigepealt seebid. Signe selgitab, et seebid lähevad seistes paremaks, kui neist vesi ära lendub. Värsked seebid on pehmed ja kuluvad kiiresti. Vanad seebid on see-eest kõvad ja kuluvad aeglasemalt, on nahasõbralikumad ja täidlasema vahuga. Värsked seebid üldse müüki ei jõuagi, Signe kuivatab neid vähemalt kaks kuud, enne kui need poodi saadab.

Tuleb kätt pulsil hoida

Eestis on kõige rohkem looduskosmeetikatootjaid elanike arvu kohta Euroopas. Kõik ettevõtted on vast saanud alguse kellegi hobist midagi endale valmistada. Kui eelmise kümnendi lõpus lahvatas majanduskriis ja paljud töökohad kadusid, siis just koduseks jäänud hobikosmeetika valmistajad registreerisid ennast ettevõtjaks ja asusid asja kallale. Oli periood, kus kõik katsetasid kosmeetikategu. Nüüdseks on jõutud seisu, kus turule siseneda on raske. See eeldab kas tõesti uut ja erakordset toodet või suurt rahakotti reklaamikampaaniateks. „Kui mina alustasin, siis see oli ka viimane hetk, kui turule sai mugavalt siseneda,” märgib Signe.

„Areng toimub kogu aeg,” tõdeb Signe. Ettevõttes on praegu kuus töötajat ja Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskusest käib praktikant. Signe pakub meelsasti võimalust omandada reaalset töökogemust ja loodab, et praktikant jääb tema juurde tööle. Signel on varasemast positiivne kogemus pakkijaga, kes on samuti Astangult tulnud. Tegemist on kohusetruu ja tubli töötajaga, kes ei puudu töölt kunagi ega oota pikisilmi tööpäeva lõppu, vaid pigem hoolib sellest, et kõik kohustused oleksid täidetud ja kogu meeskonnal läheks hästi.

Kui Signe kohtub laatadel ja messidel ettevõtjatest kolleegidega, kes soovivad töötajaid palgata, siis soovitab Signe kindlasti Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse õpilasi praktikale kutsuda ja sobivuse korral palgata. „Julgustan võtma tööle inimesi, keda kardetakse tööle võtta,” sõnab Signe.

Et tagada korralik kasv, on tulnud pingutada nii tootearenduses kui ka müügitöös. Toodete arv on pidevalt kasvanud, praegu on sortimendis juba sada toodet. Tootearenduse poolelt andis kindlasti palju juurde meestele suunatud Härrade sari. „See on menu saavutanud. Mehed julgevad osta, julgevad katsetada,” kommenteerib Signe.

On leitud uusi jaemüüjaid. Näiteks rohkem kui 20 poega L Cosmetics, kes müüb küll valdavalt Vene kosmeetikat, on Signe sõnul omaks võtnud ka tema loodud Eesti päritolu tooted. „Meie pakendil on viies keeles tutvustused, sealhulgas vene keeles, ja tooted on jõudnud ka vene klientideni,” räägib Signe.

Läinud aasta lõpus lisandus müügikanalina Selver, müük oli edukas. Kuigi Signe pole 2016. aasta tulemusi lõplikult kokku löönud, loodab ta kasvuks kuni 40 protsenti. Aga Eesti turul on ettevõte võib-olla oma lae juba saavutanud. „Tunnen, et ei oska enam kasvada,” sõnab Signe. Tooted on kättesaadavad üle Eesti ja ohumärk on see, et varem nii populaarsetel laatadel-messidel on müük vähenenud, sest kliendid on juba mujalt oma tooted kätte saanud.

Küll aga üritatakse messidel ja laatadel müüki üleval hoida heade pakkumistega. See toimib. Kui näiteks sotsiaalmeedias kuulutatakse välja märgusõna „vann”, mida öeldes saab vannitooteid poole odavamalt, siis see toimib kenasti.

Väga palju sõltub müügi juures sellest, kes on leti taga ja tema isiklikest eelistustest. Väiksemad kosmeetikapoed müüvad hästi neid tooteid, millesse müüjad enim usuvad. Nii müüb Signegi ise leti taga olles oma lemmiktooteid kõige rohkem. „Müügijuhil on oma lemmiktooted, tema müüb neid kõige rohkem. Aga klientidelgi on lemmiktooted, mida nad ostavad oma eelistuse järgi,” sõnab Signe.

Naise sõnul on igal tootel oma austajad ja seetõttu pole Signe Seepide sortimendist ükski toode välja langenud. „Ise võime ju olla küllastunud mõnest tootest, aga ikka on kuskil kasutaja, kes arvab, et just see on maailma parim.” Seetõttu ei tahagi Signe tarbijale pettumust valmistada.

Teadagi on osa tooteid teistest edukamad. Näiteks 16 seebist teenivad kopsakat müügitulu kolm, viiest kehakoorijast toob põhiliselt raha sisse üks. Samamoodi on võietega. Peale kaupluste on Signe klientideks mõned spaad ja ilusalongid, kes teevad tema toodetega hoolitsusi.

Eesti patrioot

Signe on hingelt patrioot ning tellib niipalju kui võimalik toorainetest Eestist. Siiski tuleb suur osa toorainest väljast, sest näiteks eeterlikke õlisid siin ei toodeta. Signe nimetab, et näiteks kummeliõli tootmine jäi toorainemahukuse taha: 100 ml kummeliõli tootmiseks on vaja umbes 150 kilogrammi kummelit. Looduses kasvab meil küll palju taimi, aga kui neid käsitsi korjama hakata, siis see oleks liiga kallis ja kasvandusi pole.

Kohalike kosmeetikafirmade arvu kasvades on suurenenud ka klientide teadlikkus. „Kui veel viis aastat tagasi ütlesid paljud, et neid ei huvita, kas toode on looduslik või mitte, siis tänaseks on neid palju rohkem, kes hindavad looduslikku kosmeetikat,” teab Signe.

Kõiki tooteid proovib ta kõigepealt enda peal. Oma tervist ta ohtu ei pane, sest kõikide koostisainete kasutust reguleerib ohutusehinnang, kus on kirjas iga aine lubatud määr tootes. „Kui on lubatud üks protsent, siis rohkem panna ei tohi. Aga enda peal katsetades panen kindlasti rohkem, et teada, kuidas see mõjub ülitundlikku nahaga inimesele,” tunnistab Signe.

On levinud väärarvamus, et loodustoodetes allergeenid puuduvad. „See pole nii,” sõnab Signe. Iga Signe toote peal on välja toodud, mida see sisaldab, ära on märgitud ka allergeenid.

Kuhu edasi?

Eesti looduskosmeetika tootjad suhtlevad omavahel, aga Signe oleks nõus tihedamatki koostööd tegema. Tema arvab, et võiks tellida koos koostisaineid, see muudaks hulgihinna odavamaks ja jagada saaks ka transpordikulu.

Lahenduse leidmine, kuidas senises tempos edasi kasvada, on Signe jaoks paras pähkel. Eestis pole see ilmselt enam võimalik, seetõttu on ta võtnud sihikule naaberriigid. Juba praegu müüb Soomes üle 30 Prisma Signe tooteid, lisaks samapalju väiksemaid poode. Soomes on Signel tubli koostööpartner, kes tooted vastu võtab ja edasi toimetab. Nii Eestis kui ka Soomes kasutavad mõned ilusalongid Signe tooteid. Aga kasvuruumi oleks küllaga. Soomlased on Signe sõnul aga hästi kinnine rahvas, eelistavad ainult kodumaist toodangut. „Selle aasta eesmärk on ennast Soome turuga kurssi viia,” nimetab Signe.

Ta vaatab ka lõuna poole. „Vaatame, mida lätlased teevad. Lätlaste avatus julgustab,” sõnab Signe, kes on siinsetel messidel ja laatadel kohanud paljusid lätlastest looduskosmeetikatootjaid. Nüüd plaanib Signe minna nende laatadele ja messidele ning pakkuda seal Eesti looduskosmeetikatooteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles