OÜ Wellspa ei panusta odavale hinnale (1)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
OÜ Wellspa ekspordijuhi Mart Klamase sõnul keskendub firma strateegia 
keskmise hinnaklassi toodetele.
OÜ Wellspa ekspordijuhi Mart Klamase sõnul keskendub firma strateegia keskmise hinnaklassi toodetele. Foto: Toomas Šalda

Märjamaalt mõniteist kilomeetrit Tallinna poole Varbolas asuv OÜ Wellspa alustas tegevust 2004. aastal ja on sada protsenti Eesti erakapitalil põhinev tootmisettevõte, mis on tänaseks tuntud kui välibasseinide ja multifunktsionaalsete massaažiseadmete juhtiv tootja Põhja-Euroopas. Ettevõtte toodangust 95% moodustab eksport.

„Wellspa taust on seotud Põhja-Euroopa suurima vannitootjaga Balteco. 1990ndatel alustas Balteco muude toodete seas ka spaatoodete arendamist, mille kliendid tänuga vastu võtsid. 2004. aastal otsustati, et mõistlik on eri suunad lahku viia, et Wellspa saaks täielikult keskenduda spaatoodetele,” selgitab OÜ Wellspa ekspordijuht Mart Klamas, „turu- ja klientide tagasiside põhjal hakati spaatooteid senisest tõsisemalt arendama. Kui algselt toodeti lihtsamaid siseruumides kasutatavaid uputatavaid vanne, siis nüüd otsustati tootevalikut laiendada ning töötati välja aastaringseks ja nii sees kui ka väljas kasutamiseks mõeldud basseinid, mis sobivad nii meie kui ka näiteks Skandinaavia karmidesse välitingimustesse.” Teise tootegrupina valmistatakse Varbolas tervisekapsleid ehk multifunktsionaalseid massaa˛iseadmeid, mille ostjad on peamiselt spaateenuste osutamisele orienteeritud keskused. Töötajaid on ettevõttes umbes 20 ja nad on enamasti kohapeal välja õpetatud, sest tegu üsna spetsiifilise tootmisega.

 Klamase sõnul suudetaks täisvõimsusel töötades valmistada aastas umbes 400 basseini, kuid päris sajaprotsendilisest ressursi ärakasutamisest veel rääkida ei saa, selle nimel pingutatakse ja töötatakse välja uusi tooteid. Tervisekapsleid on toodetud 12 tegevusaasta jooksul umbes 7000. „Dermalife’i nime kandvatel kapslitel on kolm mudelit: Spa-Oceana, Spa-Jet ja Spa-Feng Shui, mille erinevus seisneb funktsioonide arvus, näiteks Spa-Oceana pakub täiuslikku spaakogemust: rikkalik hüdroteraapia, vibromassaa˛, infrapunakiirgus, kromoteraapia, audiosüsteem ja palju muid multisensoorseid lahendusi.

 „Meie põhitoode on ikkagi bassein, sest kapsleid ostavad spaakeskused, mida pole lõputult. Basseine ostab ka eraklient ja seda üle maailma. Kui kapslitel on mudelite omadused kindlalt paigas, siis iga Wellspa bassein läheb töösse tellimuse järgi, sest variante on väga palju: värv, lisad jms. Kuna tegu ei ole odava asjaga, siis lattu pole basseine mõtet toota. Ekspordigeograafia on ettevõttel lai, nende kodulehel on nimekiri 42st riigist, kuhu toodangut on saadetud. „Meil on eri riikides üks või mitu diilerit, kelle salongides on näidised väljas. Näidiste põhjal saabki klient oma tulevase basseini komplekteerida. Tellimus pannakse kokku, edastatakse meile, teeme valmis ja transpordime kliendi juurde,” kirjeldab Klamas protsessi. Kuigi Wellspa tooted on jõudnud ka mitmesse Aasia, Ameerika ja Taga-Kaukaasia riiki, on turundustegevuse põhirõhk ikkagi Euroopa turul. „Aafrikasse ja teistesse eksootilisematesse riikidesse on meie toodang jõudnud ikkagi Euroopas tegutsevate diilerite kaudu.” Edasimüüjateni jõutakse peamiselt messidel käies ja sealt kontakte saades. Lähim mess, kuhu järgmisena minnakse, toimub novembris Prantsusmaal Lyonis. „Wellness-, spaa- ja saunasuunitlusega messid, kus tootjad ja diilerid on oma stendidega väljas, on meile möödapääsmatud, sealt hangime kontakte,” kirjeldab ekspordijuht oma tööd.

 Ehkki iga klient on erinev, saab mõningaid ühisjooni välja tuua. „Põhjamaine klient eelistab basseinil rohkem puitkorpust, mida meie teeme väärtuslikust ja vastupidavast Siberi lehisest, lõunapoolsem klient valib enam kunstmaterjali, sest seal ei säili naturaalne puit nii hästi,” kirjeldab Klamas. Wellspa toodete ostjate jaoks ongi väga tähtis individuaalne lähenemine. Sarnaseid tooteid tuuakse Euroopasse massiliselt Aasiast, aga seal on tegu valmistoodanguga ja erisoovidest lähtuvat lähenemist pole ja muidugi on hind selle võrra soodsam.

 Wellspa strateegia keskendub premium-klassi ehk keskmise hinnaklassi toodetele. Selles segmendis on klienditeeninduse kvaliteet ja kliendi valikuvabadus basseini komplekteerimisel hästi tähtis. „Meie toodetel on korralik baasvarustus, millele saab lisada näiteks wifi-mooduli, et basseini veejugasid, temperatuuri, tsirkulatsiooni jms saaks nutitelefoni või arvuti kaudu juhtida. Lisada saab muusikasüsteeme, käsipuid, treppe,” kirjeldab Klamas moodsaid võimalusi. Basseinikorpuse valikus on viis värvi, sama palju sisul. Kes tahab basseini õues kasutada, saab juurde osta termokatte, mis hoiab basseini ka suure külmaga soojas. „Pakume keskklassi tooteid ja kindlasti ei müü me hinda, mida paljud niigi teevad. Meie tingimustes pole sel mõtet. Alati suudab keegi odavamalt toota. Tehase saab kolida väiksema tootmiskuluga riiki ja nii poleks meil võimalust siin ellu jääda. Keskklassi tootel ei ole klient nii hinnatundlik.” Olgu mainitud, et Wellspa basseinide jaemüügihinnad algavad umbes 8000st ja ulatuvad 13 000 euroni.

 Eestisse jääb Wellspa toodangust umbes viis protsenti ning sellegi numbri sisse mahuvad peamiselt tervisekapslid. Wellspa tervisekapslite omadusi saab eestimaine spaakülastaja omal nahal järele proovida näiteks Pärnus Terviseparadiisis, Kuressaares Saaremaa Spa Hotelsis, Narva-Jõesuus Meresuu spaas, Toila spaas, Tallinnas Kalevi spaas. Wellspa basseine saab kasutada näiteks Saue mõisas, Toila spaas ja Vihula mõisas.

 Konkurentide kohta ütleb Klamas, et neid on palju. Wellspa tooted on maailmas sedavõrd hinnatud, et mõni Aasia tootja isegi kopeerib neid. „Eestis sarnaseid tootjaid küll ei ole, aga valmistoodete maaletoojaid jagub. Väljaspool Eestit on asi palju kirjum: kohalikele tootjatele lisanduvad suured masstoodangu pakkujad. Meie kasuks otsustatakse peamiselt koostekvaliteedi tõttu, nii kinnitab tagasiside. Me kontrollime tehases iga toote enne väljasaatmist põhjalikult üle. Masstoodangul on sedavõrd üksikasjalikku kontrolli raskem teha. Samuti ei säästa me materjalide ja koostisosade pealt, need impordime ikkagi kvaliteettootjatelt. Kui klient juba kalli toote ostab, siis peab ka selle sisu ja kvaliteet hinnale vastama. Me ei saa endale lubada, et klient muretseb, kas asi ikka toimib, olgu siis suvel või talvel. Majanduse hetkeseis mõjutab mingil määral ka meid, ei saa salata, et on olnud ka keerulisi aegu, aga mitte nii palju kui hinnatundliku klassi puhul. On olnud langusi, aga alati on leidunud väljapääs.”

 Kui tervisekapslitel tehakse uuendusi vastavalt tehniliste lahenduste arenemisele, siis basseinide osas ootab ettevõtet ees päris uus väljakutse. „Olemasoleva tootevalikuga on raske mahtu suurendada, sest sarnaseid tooteid on turul palju. Nüüd oleme loomas uut sarja, mis hakkab märgatavalt erinema praegu turul pakutavast. Ued on nii disain kui ka lisad. Esmakordselt plaanime oma uut basseinisarja tutvustada aprillis toimuval Ehitusmessil,” räägib Klamas tulevikuplaanidest.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles