Müügihittide meister ehk mitte ainult kohukesetootja

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
3. jaanuar 2016 22:42
Saaremaa Delifoodi tootmisjuht Marko Mägi panustab tootearendusse. | FOTO: Erakogu

Pärast Saaremaale kolimist hakkas omale uueks nimeks Saaremaa Delifood võtnud Nantecom jõudsalt tooteportfelli kasvatama. Üksteise järel lastakse välja aina uusi tooteid ning olgem ausad – müügihitte muudkui koguneb.

Ehkki juba mõnda aega ei toodeta enam üksnes kohukesi, nimetavad vähemalt saarlased ise Saaremaa Delifood OÜd ikkagi hellitavalt kohukesetootjaks. Nendega ju tarbijate südamed omal ajal võideti.

Ettevõte alustas aga tegevust juba 2001. aastal Rakveres, kandes toona nime Nantecom OÜ. Viis aastat hiljem hakati kohukeste valmistamiseks kasutama Saaremaa Piimatööstuses tehtud kohupiima.

„Sealt tekkis ka mõte kogu tootmine Saaremaale kolida, et olla toorainele võimalikult lähedal,” räägib Saaremaa Delifoodi tootmisjuht Marko Mägi. Aastal 2012 valmiski Kuressaares uus tootmishoone ja tootmine koliti saarele.

Majanduslikult mõttekas otsus

Mägi nendib, et Saaremaale kolimine oli majanduslikult kasulik, kuna nii tuldi kvaliteetsele toorainele lähedale ja selle hankimise logistilised kulud viidi miinimumini.

„Meie tänased põhitoorained koor ja rasvatu piim tulevad meie suurimalt koostööpartnerilt Saaremaa Piimatööstuselt,” sõnab Mägi. „Nemad varuvad toorme puhtas looduskeskkonnas toituvatelt lehmadelt ja suudavad meile tarnida väga kvaliteetse tooraine,” kinnitab tööstuse tootmisjuht. Kõigele lisaks on Saaremaa Piimatööstus Saaremaa Delifoodile ka väga hea naaber – tööstused asuvadki sisuliselt külg külje kõrval.

Nagu juba mainitud, hakkas sortiment saarele kolimise järel hoogsalt kasvama. Saaremaal lisandusid ettevõtte sortimenti lisaks kohukestele hapendatud piimatooted – jogurtikreemid, hapukoored, jogurtijoogid, kohvijoogid – mida kõike!

Saaremaa Delifoodi kohukestest on praegu suurimad müügihitid Saare toffee-kohuke ja Saare vanillikohuke. Jogurtikreemide esinumber on aga mangojogurtikreem, millele järgneb ahjuõuna-jogurtikreem.

Viimase poolaastaga on kiirelt populaarsust võitnud aga mustika-acai-jogurtikreem ning müügiedu oodatakse ka detsembri alguses tootmisse võetud kakaokohukeselt.

Uusi tooteid tuleb tööstusel nagu varrukast. Ainuüksi sel aastal on kauplustesse jõudnud kahekohalise arv uudistooteid. See pole kahtlemata väike hulk.

Ettevõtte tootmisjuht Marko Mägi kinnitab, et tootearendusega tegeletakse väga usinalt. „Püüame leida uusi tooteid ja maitseid, mis võiksid rahvale meeldida.” Selle aasta viimases kvartalis lisandusidki tootenimekirja neli eri maitsega kohupiimakreemi ja kolm toorjuustu.

Varemalt toorjuustusid nende valikus polnudki. Viimased kuu aega on need nüüd Saaremaa kauplustes müügil olnud. Saaremaal valmistatud toorjuustude esmaesitlus tehti tänavu Tallinna toidumessil, kus kõige positiivsema tagasiside sai karulaugupestoga toorjuust – see oli kõigi külastajate lemmik.

Toorjuustudel oma lipulaev

Nõnda võib Mägi sõnul öelda, et karulaugu-toorjuust on Saaremaa Delifoodi toorjuustude lipulaev. Maitsestamata toorjuust ning toorjuust röstsibulaga pälvisid aga võrdselt kiitust.

„Loodame ja usume, et uue aasta alguses on need tooted saadaval kõigis suuremates kaubanduskettides,” on Marko Mägi lootustrikas. Kindlasti tasub tootmisjuhi sõnutsi klientidel oodata uusi tooteid uuelgi aastal, kuid need jäägu esialgu saladuseks.

Saaremaa Delifood OÜ

Erakapitalil põhinev Saaremaa Delifood OÜ alustas tegevust 2001. aastal kohukeste tootmisega. Praeguseks on tootenimekirja aga tublisti laiendatud.

Toodetes kasutatakse vaid Saaremaa farmidest kogutud piima ning toodang on valminud Kuressaares asuvas tehases.

2012. aastal ajakohastati kogu tootmine, käigus on ühed Eesti kõige moodsama tehnoloogiaga tootmisliinid.

Saaremaa Delifoodis töötab praegu 36 inimest.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL