Sulling loodab Eesti piimatooted Aasiasse lähetada kevadeks

Kadri Hansalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anne Sulling
Anne Sulling Foto: Karli Saul / SCANPIX

Esmaspäeval külastas Eesti piimatööstusi ettevõtlus- ja ekspordiminister Anne Sullingu kutsel ettevõte, kes tegutseb erinevatel Aasia turgudel ning võib avada võimaluse müüa Eesti piimatooteid mitmesse Aasia riiki.

Eile külastati nelja Eesti piimatööstust Järva-Jaanis, Põltsamaal, Võrus ja Põlvas. Õhtul kohtuti Tartus ka nende Piimaliidu töösturitega, keda seekord külastama ei jõutud.

«Edasine koostöö jätkubki ettevõtete tasandil – mina sain luua kontaktid ja huvilised siia tuua – nüüd sõltub aga palju meie ettevõtjatest. Kinnitan, et huvi koostööks on mõlemal poolel väga suur,» ütles Sulling.

Aasiat huvitavad Sullingu sõnul peamiselt kaua säilivad tooted nagu erinevad juustusordid, vadaku- ja piimapulbrid ning või.

«Eesti tooted on kõrge kvaliteediga ja vastavad juba praegu sisuliselt kõikidele Aasia turgudele müümise tingimustele. Mõned detailid vajavad veel täpsustamist, kuid meie ettevõtted andsid mõista, et on valmis oma tootmisprotsesse vastavalt vajadusele kohandama. Seega Eesti üks tugevus on kindlasti just meie paindlikkus,» kirjeldas Sulling.

Sulling ei saanud täpsustada, milline sihtturg Eesti toodetele praegu kõige tõenäolisemalt terendab, aga ütles, et selle turu puhul vastutab toote kvaliteedi eest importija, seega ei pea meie ettevõtted ise eraldi ekspordilubasid taotlema. «Kui ostja kinnitab, et meie tooted vastavad sealsetele standarditele, siis on meil võimalik põhimõtteliselt kohe eksportima hakata,» ütles Sulling.

Kõige kiiremini võib Sullingu sõnul õnnestuda juustu ning piima- ja vadakupulbri müük – optimistliku stsenaariumi järgi liiguvad esimesed kogused Aasia poole juba selle aasta lõpus, pessimistliku stsenaariumi järgi järgmise aasta esimestel kuudel. Mõne tundlikuma tootegrupi puhul võib Aasiasse minek aega võtta kuni kuus kuud.

Sullingule paistis, et üldine mulje jäi ettevõttele suurepärane. «Väga suure huviga vaadati meie seadmeid ning uuriti nende päritolu, samuti pöörati tähelepanu hügieenile. Külalistele avaldas muljet, kui efektiivselt Eesti piimatööstused on oma töö korraldanud. See annab meile võrreldes teiste uusi turge otsivate riikidega kindlasti konkurentsieelise,» rääkis Sullig.

Samuti tunti huvi, kui palju Eesti on valmis lähitulevikus oma tootmisvõimsusi suurendama, mis on Sullingu hinnangul samuti hea indikatsioon. «Eesti ettevõtjatega tekkis Aasia ettevõtjatel hea kontakt ja loodan väga, et üsna pea viib see konkreetsete tehinguteni. Meie külalised kinnitasid, et annavad endast parima, et meie tooted Aasia turule aidata,» lisas Sulling.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles